Zdecydowana większość z nas zdaje sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach, w dobie wolnego rynku reklama często jest decydującym aspektem jeśli chodzi o powodzenie w prowadzeniu firmy. Coraz więcej marek zleca projektowanie reklam specjalistom w tej dziedzinie. popyt na usługi reklamowe rośnie z każdym dniem. Agencje reklamowe w Polsce obsługują setki klientów, ich obroty to setki milionów złotych rocznie.

bilboardBiorąc powyższe pod uwagę, można powiedzieć, że kreatywna agencja reklamowa to niewątpliwie dobry sposób na biznes, jeżeli ma się pojęcie o tym, jak ją założyć i poprowadzić. Najpierw należy zastanowić się nad tym, co w zasadzie jest głównym przedmiotem działalności takiej agencji. Warto również poznać portfolio takiej agencji (na przykład na: www.funktional.pl/pl/portfolio/).

Jest to bez wątpienia bardzo szeroka dziedzina – obejmuje wykonywanie kampanii reklamowych w internecie, telewizji, radiu oraz prasie – wszędzie, gdzie reklama może znaleźć odbiorcę. Jeśli chodzi o zakres działalności agencji reklamowej, można wyróżnić projektowanie oraz planowanie reklam jak i ich umieszczanie w mediach, dystrybucję próbek reklamowych, tworzenie stoisk czy innych konstrukcji wystawowych.

Należy również zastanowić się nad zebraniem specjalistów, którzy stworzą zespół agencji. Oczywiście można działać samemu, jednakże jest to uzależnione od oferty, jaką ma przedstawiać agencja, oraz od jej skali i zakresu działania. Jeżeli zdecydujemy się na zatrudnienie pracowników lub na współpracę ze specjalistami, warto zastanowić się, kto właściwie będzie nam potrzebny. Do najważniejszych osób wchodzących w skład agencji na pewno należy pozycjoner, copywriter, programista, fotograf, marketingowiec czy Social Media Manager.

Dzięki współpracy ze specjalistami agencja będzie rozwijała się szybciej, sprawniej i zyska większy zasięg działania.